Utvärdering av dagen:
Börjar men en djup suck! Dagiset ligger i ett garage och har plats för cirka 70 hundar. När jag kom i morse var det 50 stycken som hade anlänt. Det var två unga tjejer i min ålder som jobbade (mycket trevliga!) ingen av dem hade hundutbildning. Det var ett väldigt skällande och det kändes stressigt i boxarna. Jag vart lite häpen för tjejerna jobbade på som inget och skallen eskalerade, förstår inte hur man orkar jobba i sådan hög ljudnivå. Vi började gå dom första rundorna, som gick väldigt snabbt. Körde med koppel (syntet) + midjebälte, vart väldigt trassligt för mig, jag som nu är vann vid bara koppel (läder). Var väldigt små grupper att gå med och mycket indelat i storleks ordning. Väldigt kalt i boxarna inte mycket filtar och bäddar, fanns tuggben och leksaker som visa av hundarna vaktade. Jag var den enda som körde med godis på promenad rundorna, vilket jag avledde många skällande hundar med. Chefen som jag bara talas vid på telefon var inte där, fick reda på att hon nästa aldrig var där utan det är telefon kontakt som gäller. Sonen till chefen tittade in vid ett tiden med sina två hundar, han kändes lite lame och skulle förklara att hans hundar måste man allt vara hård emot och att om man hade kört med positivförstärkning med dom som valpar hade det inte funkat (men man får ju sig en tankeställare när någon slänger fram det efter 10 min man träffats) Dagishundarna som var ute med oss medan vi åt fick smaka på personalens mat och även slicka upp rester. Sonen som skulle jobba åkte hem efter en kvart pga att en i nattpersonalen inte kunde jobba, så han fick ta hennes pass. Då lämnar han alltså sitt nuvarande pass så tjejerna som är kvar får mer att göra. Jag tycker sånt inte ska gå ut över personalen, äger man ett ställe så får man själv se till att det alltid finns personal. Om inte så är det en själv som får ta stryk. Det fanns en dörr inifrån dagiset ut till garaget och där satt personal och rökte, väldigt ofräscht..Hade aldrig velat lämna in någon av mina hundar på det stället. Förstår inte varför ägarna inte reagerar på att dom skäller som fan och att ingen säger till dom..

Måste ju ha ett jobb så vet inte än om jag ska tacka ja eller hur det blir, får hoppas på att jag får mer tid på nos mot nos istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar