Jag är helt slut. Tog mig till jobbet med alla tre vovvarna, fick bli en långis i skogen innan vi gick mot bandhagen. Kom till jobbet och fick skåda det sötaste jag sett! O ja som inte hade med mig min kamera. En liten Yorkie som Linds stod och trimmade. Jag som inte är ett big fan av små hundar, men en Yorkie kan jag allt tänka mig! typ så här såg sötisen ut efter sin valptrimmning

Linda var sjuk så hon gick hem och Mika var hemma med sjuk son. Så det blev bara jag & Pernilla, även våran praktikant och Lotta var ju också där. Blev två gäng vardera, oh vilken lyx jag fick att Pernilla tog sitt och Mikas gäng. Blev ute i cirka två timmar, härligt väder och bra promenad rundor. Kände vid lunch att alla min energi var slut, ont i hela kroppen och huvudvärk. Blev själv kvar vid utfodringen plus att en klo klipps hund dykte upp, förövrigt har jag börjat älska att klippa klor..vilket jag hatade förut. Men kände bara stress. Lunch promis för tjejerna och snö hade börjat falla. Eftermiddagsrunderna blev klara en timme senare än vanligt. Sen har jag haft stängning och slutade vid 18. Både Maja och Stella har nu jätte mycket energi så blev en långis hem i skogen, nu är dom trötta iaf. Jag känner mig duktig som gick o tränade trotts jag helst av allt bara ville hem o sova. På vägen hem möte jag en flicka som kom springandes emot mig och skrek. Sen ut från diket kom en liten basenji flygandes, som tyckte det var jätte roligt att bli jagad. Jag försöker stoppa hunden som springer förbi mig, nedrans varför hade jag inget hundgodis på mig. Flickan springer förbi skrik gråtandes, jag stannar henne och tar henne i handen och säger vi springer åt andra hållet. Vi börjar springa och jag vettfan hur jag lätt men började göra en massa glada pip skrik ljud. Hunden vänder som tur är och får jaga i fatt oss. Stakars barn slänger sig i min famn och är helt överlycklig, innan vi skiljs åt får jag en till kram. Undrar hur många steg jag har tagit idag, känns som jag gått hela dagen. Stella har ju ätit upp min stegräknare så ska väll köpa mig en ny någon vacker dag. Nu ska jag ta en dusch och sen sova, ska bli so jävla skönt. Pz M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar